Lightspeed koppeling via App store

Via de officiële Picqer app in de Lightspeed App store, kan je al je Lightspeed shops automatisch met VASCO laten synchroniseren.

Let op: de Omnichannel variant van Lightspeed is hiervan uitgesloten.

Wat doet de app?

  • De app zorgt ervoor dat alle instellingen in Lightspeed goed worden gezet voor de koppeling.
  • Wijzigingen in je voorraad worden realtime aan Lightspeed doorgegeven. Na koppelen is VASCO leidend voor de voorraad.
  • Nieuwe bestellingen in Lightspeed worden direct geïmporteerd, waar je vervolgens de afhandeling van de bestelling regelt. (Standaard worden alleen betaalde bestellingen geïmporteer).
  • Producten die in je Lightspeed webshop staan en nog niet in het fulfilmentportal staan, worden geïmporteerd (Inclusief de voorraadstand die op dat moment in Lightspeed staat).
  • Zodra een bestelling vanuit VASCO is verzonden, stuurt de koppeling de nieuwe orderstatus en de trackingcode terug naar je Lightspeed webshop.

Producten importeren

Let op: VASCO importeert alleen producten die in Lightspeed een uniek SKU hebben.

Producten kunnen op drie manieren van Lightspeed naar VASCO worden overgezet.

  • Door handmatig producten aan te maken via het fulfilmentportal. Zolang de productcode in Lightspeed en VASCO hetzelfde is, wordt het product automatisch gekoppeld.
  • Per bestelling worden automatisch de missende producten geïmporteerd. Als je dus een nieuw product in Lightspeed invoert die je nog niet in het fulfilmentprotal hebt, wordt deze automatisch geïmporteerd de eerste keer als deze op een (betaalde) bestelling voorbij komt.
  • Via VASCO support (klantenservice@vasco-fulfilment) een verzoek doen voor een eenmalige  import van alle producten vanuit Lightspeed

Bij methode 2 en 3 worden ook automatisch alle afbeeldingen uit Lightspeed overgenomen in Picqer. Ook neemt Picqer de voorraad die in Lightspeed staat over als beginvoorraad.

Welke bestellingen worden geïmporteerd?

De bestellingen in Lightspeed moeten een bepaalde status hebben voordat ze geïmporteerd worden. De volgende statussen zijn instelbaar, maar mogen nog niet verstuurd zijn (status processing_awaiting_shipment):

  • Alleen betaalde bestellingen.
  • Alle bestellingen (inclusief de niet betaalde bestellingen).
  • Alle bestellingen die in aanmerking komen voor verzending (inclusief betaalde bestellingen en rembours zendingen).

VASCO importeert alleen bestellingen die in de laatste 12 uur gewijzigd zijn. Hierdoor kan het zijn dat er in het begin nog geen bestellingen worden geïmporteerd, omdat je geen recente bestellingen hebt die nog geleverd moeten worden. Zodra je een nieuwe bestelling binnen krijgt, komt deze automatisch binnen (afhankelijk van de status die wordt doorgezet). Bestellingen die handmatig aangemaakt zijn, worden niet terug naar de shop gestuurd.

De koppeling kost € 4,95 per gekoppelde Lightspeed webwinkel per maand.